Hej.
Jag ska ta en saga för dig. Det är så att eftersom du har Win XP (och det i sig själv behöver 512Mb RAM minne för att funka bra) och Mirc och Gamespy och MSN messenger igång ( det tar ju en 20-30 Mb till) och på toppen av det så försöker du köra Trainz som själv utan problem kan sluka 512Mb till så (tror jag eftersom du inte säger hur mycket RAM minne du har, ej heller vilken typ) kan det vara så att du har för lite minne. Kör du med Win XP och vill ha allt det där igång + Trainz så vore det på sin plats med ca 1024 - 1536Mb minne.
Prova och det här är nog nästan ett måste, med att stänga allt annat du har igång innan du startar Trainz för att frigöra minne. Stäng alla chat program, gamespy, virusprogram, brandväggar, winamp eller dylikt och så vidare.
Vad har du för Grafikkort? Ett GF4 javisst men GF4 vad? Är det ett GF4 TI 4200 och uppåt så är CPU:n nästan i minsta laget för att den ska hinna med att mata grafikkortet med info som det behöver för att funka bra. Om du är hemma i Bios så kan du gå in där och ge grafikkortet en egen avbrottsadress (IRQ) för att säkerställa funktionen på det. OBS. Det är på egen risk du gör det.
Den här sagan kanske du inte gillar men det är så jag ser på saken, och jag kan en del om hur en dator ska vara för att funka bra.
//Pelle[8D]
Nos nihil efficere non possumus
|