2003-04-04, 19:46
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Nej nu har Connex/Tågia gått "Way to far"
Från SS:
förrän jag fått se det med egna ögon. Jag talar om C20-vagnarna 2116, 2172 och 2177, som fått bli "provvagnar" för det nya designschemat och som är tänkt skall rulla på bana 2 (röda linjen). Snyggt tycker jag själv, men nu lär man väl få se röd-blåa blandtåg, istället för blå-gröna???
Till överst på sidan
Rangerboy...
Gäst
Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 17:47 Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Det stämmer, tåget kom till Nyboda igår och står där i avvaktan på att tas i trafik. Det är dock inte bestämt till 100% att tvåans vagnar ska bli röda, det är tänkt att resenärerna ska få rösta huruvida denna design är snyggare än den blåa. Vi får se vilken som vinner!
Till överst på sidan
Ragnar T
Gäst
Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:04 Ämne: Nya färgscheman för C 20
--------------------------------------------------------------------------------
Vad ända in i glödheta!! Varför gör inte folk som man säger??
Ordern var att man på prov skulle måla tre stycken C 20 i Venetianskt Rött (egentligen en förskönande omskrivning för snusbrunt, som det egentligen är), dessutom med vita och svarta prickar i ett oregelbundet mönster! Därtill skulle alla gula hållstöd förses med ett mönster bestående av stiliserade kaffebönor inkluderande doftgeneratorer.
Röda vagnar på Röd linje, gröna på Grön linje och blåa på Blå linje? Vem tusan har hittat på något så korkat? Jag förstår överhuvud taget inte vilken logik man har använt, när man ville att det skulle vara så? Tänk att allt skall bli så fel nuförtiden!
Ruggige R
Till överst på sidan
Dennis Hage
Registrerad: 19 Sep 2002
Från: Narrowsburg, NY, USA
Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:27 Ämne:
Det verkar vara extra färg från Bussmålarverkstan, men kanske det blir snyggt. Snabba på att få gröna, 'ala CX gamla färg' etc......på en del C-20 vagnar.
Dennis som dricker Lövbergs Lila i USA (Lövbergs från IKEA). Gevalia är mycket för dyrt. Med kaffet har jag Falu Rut bröd (medfört i resväska från Vivo vid DN Skrapan)
mvh Dennis
Mikael R
Registrerad: 24 Nov 2002
Från: Stockholm
Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:37 Ämne:
Det var ju snyggt ju!
Registrerad: 23 Nov 2002
Skrivet: Fre 04 Apr, 2003 18:39 Ämne:
Nej men va i hela runda lilla härjedalen har de fått för ryck nu då?!?!
Nej tacka vett jag SL-tiden!
Det ser ju bara för katastrofalt ut!! Och de där med Röda C20 på röd linje osv är totalsnurrigt!
Nu måste Connex/Tågia/ ha druckit för mycket Pepsi Twist!
Bild:
Behöver jag skriva något mer? Röda C20 på röd bana, Blåa på Blå bana och gröna på grön bana?! Nej tacka vett jag SL-Tiden!!! [xx(]  [V]  [:0]
Mvh: Kvarne
------------------
6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
|
|
|