Visa ett inlägg
Gammal Igår, 20:25   #38
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Visa inlägg
Vi har ingen medgång i de olika testerna Håkan.
Det senaste förslaget att köra "Bulk-aktion" och sedan öppna PR gjorde ingen skillnad. Ingen uppdatering. Att köra PR antar jag då är Edit properties, alltså frågetecknet.
Provade på ett par vägskydd och provade att spara också.
Vid några tillfällen kunde jag inte spara bara Routen utan det krävdes att jag sparade Session, vilket jag inte gjorde då.
//Otto
Okay, vi tar det från början!
Numren i listan motsvarar numren i bilden nedan:
  1. Banan öppnad efter att Bulk asset update/replace är utförd på spårledningen längs ner till höger och banan har sparats och stängts efteråt. Inga andra åtgärder har utförts på banan.
  2. Öppnar propertyrutan(PR) med hjälp av frågetecknet, stänger rutan direkt. Inga andra åtgärder behövs.
  3. Efter att PR har stängts så tar det en liten stund innan länkningen utförs. Tiden det tar kan bero på antalet objekt, dator osv, men normalt inte många sekunder.
  4. Öppnar propertyrutan igen bara för att visa att den nu ser ut som den ska och att länkningen är utförd.
  5. Denna dialogruta kommer upp när Trainz tycker att användaren endast har ändrat något som hör till sessionen, vilket oftast blir fallet när PR endast öppnas även om parametrar ändras. Vägskyddet ska inte sparas i sessionen, om det inte är något speciellt just för den sessionen.
  6. För att den här dialogrutan ska visas krävs det att användaren ändrar något fysiskt, det räcker att peta/flytta lite på ett objekt. Kan vara lämpligt att peta lite på vägkuren eller någon spårledning som ju inte är beroende av en exakt position.
  7. Öppnar banan igen och alla länkningar är intakta!

Jag använder mig av senaste versionen av T:ANE för närvarande, jag har tillgång till TRS22PE dock inte TRS19. Om det finns skillnader i senare versioner av Trainz som påverkar dessa beteenden så är det inget jag kommer att ta tag i nu, har fullt upp med signalsystemet!

Det som kommer att uppdateras i vägskyddet är sådant som har med signalsystemet att göra och enklare saker i samband med släpp av version 1 av signalsystemet. De saker som jag har hittat är dock uppskrivna för framtida åtgärder!

mvh
Håkan

Senast redigerad av blomsson den Igår klockan 21:37.
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat