Visa ett inlägg
Gammal Igår, 15:10   #33
Otto
Medlem

Reg.datum: Feb 2017
Standard

Hej Håkan.
Nu har jag testat vidare och här är resultatet.

Hur många objekt har dina vägskydd hittat?
Svar: Om objekt är både fysiska och styrande så är det bara HB X TCD och Spårlogiken som inte hittas.
Ser du något meddelande?
Svar: Finns inga meddelanden.
Har du andra objekt (Vs, Vf) som ska länkas till vägskyddet och som inte länkas?
Svar: Nej alla sådana objekt är länkade till vägkuren

Testa att byta ut spårlogiken och placera ut en ny HB X TCD och se om den länkas, borde länkas eftersom det är två nya objekt!
Svar: Ja, HB X TCD länkas och blir gul.
Det som inte är testat är att byta ut spårlogiken, spara banan och öppna banan igen, om du inte gjorde så i ditt eget test?
Svar: Det är ingen skillnad om jag sparar och öppnar och jag har även provat att spara och öppna vid olika byten, men ingen bättring.

Testsvar: Det räcker inte att bara byta spårlogiken eller bara HB X TCD för att få igång skyddet.
Utan när jag bytt spårlogiken och båda HB X TCD (Siv o SIIv) så mår skyddet bra igen. Det verkar inte ha någon betydelse om jag byter spårlogiken först eller sist. Det här verkar vara det enda som hjälper.
Jag gillar vägskydd och har därför många sådana, 26 st och ibland står de tätt, vilket innebär många spårledningar, eftersom de går i varandra, c:a 90 st, plus spårlogikerna och då har jag att göra med att byta ut.
Verkar som vi får "skylla" på spelet som orsak.

Stort tack för din hjälp Håkan.
//Otto
Otto besöker inte forumet just nu   Svara med citat