Några korrigeringar och nya tillägg sedan förra versionen. Läs mer nedan!
SNJ ÄF 10 Stockholm 18 juli 1956 (DigitaltMuseum):
Läs mer om handhavande i bifogad ReadMe dokument:
Det uppdaterade paketet innehåller funktioner såsom :
Start-/Stoppkontroll för motor – Starta eller stäng av motorn smidigt med realistiska effekter – ingen förare, inget ljud, ingen rök vid stopp.
Bränslehanteringssystem – Övervaka och kontrollera bränslenivåer för en verklighetstrogen drift.
* Motor stopp vid bränsle slut. Läs mer i bifogad readMe fil.
* Bränsle åtgång i cabin mode, vilket uppdateras var 5:e sekund. Se rödmarkerade nedan bild:
Bogserläge – Växla till bogserläge när motorn är avstängd, vilket ger ökad flexibilitet.
Autentiska broms- och kompressorljud – Upplev detaljerade mekaniska ljud för ökad realism.
Animerade vindrutetorkare – Framåt-/bakåtrörelse med respons på miljöförhållanden.
Anpassningsbara texturändringar – Ändra lokets utseende för att passa olika scenarier.
16 effektlägen för exakt gasreglering – Gör precisa hastighetsjusteringar med ett finjusterat reglersystem.
Nödstopp-procedur – Alternativ metod för omedelbart stopp. Läs ReadMe filen.
Vindrutetorkare - Kontrolleras från hytt reglage
Uppstart i Cabin mode:
1. Main Swich på
2. Kompressor på
3. Diesel motor på
Läs mer i ReadMe filen
Ladda ned ReadMe filen för alla kommandon, egenskaper och historia (
Flesta delar AI skapade):
https://www.mediafire.com/file/5rzgs..._Ver2.pdf/file
Ladda ned lok och hytt:
https://www.mediafire.com/file/wf6zx...06_19.cdp/file
Här följer en intressant resumé (åtminstone för mig

) av SNJ ÄF 10 lokets historia:
Allmänna specifikationer:
Modell: Äf
Tillverkningsår: 1936
Motoreffekt: 500 hk
Maxhastighet: 100 km/h
Axelkonfiguration: 1'C1'
Drivhjulsdiameter: 1 200 mm
Löphjulsdiameter: 900 mm
Hjulbas: 7 800 mm
Mått: Längd: 11 800 mm Bredd: 3 370 mm Höjd: 4 500 mm Vikt: 59 ton
Tillverkning och ägarhistorik:
Dieselloket SNJ (Stockholm Nynäs Järnväg) ÄF tillverkades av Kockums Mekaniska Verkstads Aktiebolag i Malmö, Sverige, år 1936.
Under årens lopp har det bytt ägare flera gånger:
1963: Övertaget av SJ och littera T51
1964: Sålt till SSnJ ÄF 25
1978: Köptes av Claes Sandberg (mfSWB)
1984: Överlåtet till Nora-Bergslags Veteran-Järnväg
1993: Sålt till Nynäshamns Järnvägsmuseum