Visa ett inlägg
Gammal Igår, 15:37   #4
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej, och tack för er respons.

Det kommer nog inte att bli ofta jag kommer med något till "Carlsland News", därför att bygget går sååå långsamt. Jag är nog lite rostig när jag bygger.
Trots alla lovord och tummar upp för den nya Surveyor 2.0 i Trainz Plus så är jag inte imponerad. Jag tycker faktiskt det är svårt att använda. Så, jag gör mycket i den gamla "Surveyor Classic". Tack i alla fall för den fina finessen att hoppa mellan de båda byggmetoderna och att göra lite tester med "drive session" emellanåt.

När det gäller luftledningar - så har jag inte bestämt mig än om jag ska göra rutten elektrifierad eller köra med diesel/ånga.
Om att STW's luftledningar inte fungerar i Trainz+ så använder jag, som tidigare i Bensland, det enklare och lättare att bygga i: STL ModCat. Finns på STL's Spårnära.

Det lutar nog åt att jag kommer att göra stambanan, två spårig, med elektricitet och de mindre avstickarna till industrier och mindre städer i omgivningarna till enkelspårig och oelektrifierad.

Järnvägskorsningar blir med TRC som fungerar fint för mig. Enkelt och lätt att använda. Jag kör med egna beteckningar på saker i skyddet, såsom "Bst1&1, Bst1&2, Bst1&3...."

Slutligen: Bild på embryot till Carlstown Centralstation med hamnen i bakgrunden.

Bild på hälften av öarna. Jag har tänkt mig några till så alltsammans blir som en stor rund ö-grupp.

screenshot app

Hälsningar