Visa ett inlägg
Gammal 2022-03-26, 18:39   #17
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Tack Vovven47. Jag har 422 saker som är "trigger" i Bensland. Jag har räknat dem. Med "trigger" menar jag faktiska objekt som är triggers.

Jag har upptäckt att det är många järnvägskorsningar där det finns en trigger ( <kuid:458053:101646> TS12:TRC 3 Trigger for closure of rail crossing ) som aktiverar bommar och ljus. Dessa går utmärkt att använda som trigger också för aktivera förare.
Desamma gäller en typ av semaforer ( <kuid2:137715:24125:2> Form-HSig-HP01-G08m-re ) som också är triggers. Också de går att använda som trigger till förarinstruktioner.

Jag har testat och de fungerar precis som en "vanlig" trigger för förarinstruktioner. Men, kanske antalet (422 st) ändå är alltför många i relation till antalet lok. Därför att om jag sätter in ett lok för mycket så uppstår två saker:
Loknamnen är först gula och efter en hel del sekunder så skiftar de till svart. Det är kanske "Time out error" och därefter blir funktionen

Jag ska följa ditt råd och kontakta N3V support och se om de kan lösa problemet.
Men innan dess vill jag göra ett test: Installera TRS19 också på frugans dator och se om jag får samma problem där.

Hälsningar