Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-30, 21:05   #1436
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Nu ere slut!

Vet inte om nån bryr sig, men..

Efter snart 2 år på nuvaranade jobb är det slut. Orsak enligt chefen är att jag varit borta/sjuk för mycket, jag vill inte jobba övertid och jag jobbar mycket sämre är arbetskamraterna.

Om vi börjar med nummer ett, så visst har jag varit sjuk mycket på sistånde, men jag har har typ sjukskrivit mig på en en tisdag och sen jobbat på onsdag-torsdag, när jag känt mig bättre. Jag har aldrig varit bort en hel vecka.

Nummer två, så kunde jag inte jobba över då min katt fick diabetes förra sommaren och det förklarade det för min chef. Katten måste ha mat och insulin vid vid bestämda tider.

Och angående nummer tre, så vet jag inte vad han pratar om? Ingen av dom jag arbetar med och pratat detta med tycker jag dåligt. Det är 5-6 personer och en på en annan avdelning sa att det var rent skitprat!

Övirgt vär att vet är att...

1. Chefen har en mamma som är personalchef på samma ställe.
2. Han är yngre än mig (yngsta chef jag haft).
3. Aldrig haft kämpigt ("född med guldsked i mun").
4. Van att få sin vilja igenom.

Jag är nog en enda på denna arbetsplatsplats som som vad jag tyckr och tänker och riktat kritik mot både arbetsplats och chefen och det kanske inte var så smart, men jag vill kunna säga vad jag tycker direkt, istället för att gå och älta saker. Och jag har ju gjort så för att saker ska bli bättre på arbetsplatsen, inte för att förnedra chefen eller nått. Bäst hade antagligen vart om jag hålt truten, men kan inte det om jag ser nått är fel eller inte funkar.

Kan också säga att jag ganska nyligen har fått reda på att jag har 3700kr per månad mindre, än ingångslönen för jag har anställning med lönebidrag. Chefen sa att det beror på att arbetsförmedlingen inta betalar mer i bidrag och jag typ ska vara tacksam (för sommarjobbarna får bara 19000kr/mån).

Arbetsbördan har nästan fördubblats under dessa två år och han vägar anställa mer personal, utan förlitar sig på att ord. personal ska ska jobba över till åtta-nio var och varann kväll. Det är som att jobba under herr Hitlers ledning, där varje snedsteg kan leda till gaskammaren. Så jag är kluven till att jag stutar. Jag kommer saknar en "ok lön", många av arbetskamraterna och nått vettigt att göra varje dag. Jag kommer inte sakna chefen!

Så har ni nått att tillföra, varsegod..
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2019-03-30 klockan 21:11.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat