Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-23, 19:33   #19
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Tack för all information.

Jag kan jag upplysa om att HELA vägskyddsystemet i Bensland har pajat.
Detta har hänt någon gång under den långa resan från tidigare krascher och nya. Listan med alla vägskyddsnamnen gick förlorad för länge, länge sedan.
Den är tom! De vägskydd som finns utplacerade har således ingen som helst funktion och har inte haft det på länge. Orsaken är att eventuella sessioner är sedan länge borta.

Jag har hela tiden arbetat i ruttläge och har inga sessioner.
Arbetar endast i routelayer med inriktning på landskapet, hus, vegetation och sådant. Allt som har med vägskydd och signaler har jag tänkt arbeta med senare. Det var när jag nu började pilla på det som det började spöka.

Jag vill riva allt som har med vägskydd och signaler att göra och sedan återskapa dessa. Gärna efter ett mer "riktigt" signalsystem, istället mitt påhittade. Kanske jag ska inrikta mig på att lägga alltsammans i ett sessionslager? Fast jag förstår egentligen inte riktigt vitsen med det, för jag ser en signalstolpe som ett objekt längs banvallen (i naturen), inte i en session som är föränderlig.

EDIT: Jag har fått en ny krasch nu, även då jag börjat ange namn på vägskyddsobjekten så - det var inte så enkelt fel som vi trodde. Nu tar jag en tids time out för TANE är obyggbart - igen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg No name.jpg (197.6 KB, 99 visningar)

Senast redigerad av benkegbg den 2018-03-23 klockan 21:03.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat