Fredrik:
Jag förstår inte ditt resonemang. Sårad för att fler vill ha det man byggt, varför skulle man bli sårad? Dessutom brukar dom (och jag) som frågar om det kommer till MSTS, också först skriva att tåget/objeket är fint, snyggt eller nått liknande (är inte det att visa uppskattning?).
Varför ni som gillar Trainz inte frågar om saker som kommit till MSTS vet jag inte? Ni kanske inte vill ha nått? Jag skulle inte bli upprörd om ni gjorde det (alltså om ni gjorde det seriöst, för att ni verkligen vill ha just den modellen!).
När det gäller konverteringen, så förstår jag att det tar tid och inte är hur lätt som helst, men det går att göra. Men jag tror, eller rättare sagt hoppas på ett samarbete ifrån start, där två personer kan bygga samma modell, till sin favorit simulator!
Tomas:
Har jag frågat dig om att dina objekt borde konverteras? Och har jag frågat dig 74 gånger om detta? Eller är det du som bestämmer över alla Trainz sakerna? Jag tror inte det, men rätta mig om jag har fel!?
Jag tycker det kommit fina tåg (till Trainz) som skulle vara roliga att köra, men jag tycker inte om Trainz. Det går oftast att konvertera tågen (om vilja finnes?), åt båda håll.
Jag tvingar ingen att göra det, men jag frågar om någon kommer göra det. Är det så farligt, irritreande, jobbigt att få denna fråga?
Om det är en seriös person som skulle ta sig an att konvertera, varför inte låta han få göra det då? Varför har vissa (nämner inga namn) denna löjliga "bara min" mentalitet? Jag trodde att en del av tjusningen var att få dela med sig!?
Bygger jag en rutt, så vill jag att så många som möjligt ska få chans att köra den! Om nån som sysslar med Trainz skulle vilja göra en likadan rutt som jag gjort till Trainz, tycker jag det bara skulle vara roligt.
Både du och jag vet att många som inte skrivit här, har diskuterat detta på annat håll. Anledningen till detta kan jag bara gissa, men det kan bero på att jag sagt det dom vill säga, dom hittar inte orden, orkar inte munhuggas m.m. m.m.
Bra att du kunde ge ett tydligt svar på att du inte vill att det ska konverteras, synd bara att du är otydlig längre ner "Hmm och lämna ut mina .max filer och texturer vet jag inte om jag vill." För det enda jag vill ha är ett rakt svar, ja eller nej!
http://pirpen.cjb.net/