Dags igen
för lite "klagomål" eller fråga - om ni också har upplevt detta?
Jag kan inte använda de inbyggda industrierna. När jag vill komma till exempelvis Coal Mine så går det inte.
Det sägs i listan att "caching menu options, please wait..." men det kommer inget. Jag väntar och väntar... till ingen nytta. Inga industrier kommer upp. Flygplatsen, hamnen, kolgruvan och så vidare.
Detta meddelande syns såväl om jag själv vill välja att köra dit eller om jag sätter upp en förare att köra dit
Kör jag själv så kommer jag fram till kolgruvan, men kan inte välja "load". Såklart inte - för det finns ingen industri som loket är sagt att köra till. Det händer inget. Kör jag själv långsamt igenom så, visst, vagnarna laddas upp med kol, men det var meningen att jag ville låta någon extra förare göra detta.
En annan märklig sak: En osynlig bro. Den syns i surveyorn om jag närmar mig den, men inte på avstånd. Den syns inte i Drive-läge. Tåget kör över på en osynlig bro.
Tja, det var lite om detta. För övrigt: Hastigheten? Tåget känner inte av hastighetsskyltarna. Som ni ser i HUD-en till höger. Syns inget om nästa hastighet. Inställd hastighet är den jag hade när jag sedan lät en förare ta över.
Signaler lyser rött och föraren kör trots detta på en del ställen. Vägskydden fungerar inte. Det är släckta Vsi-er och bommar uppe. Men det där har jag redan skrivit om på annat ställe.
Väntar och ser om nästa uppdatering av TANE kan lösa detta - eller så blir det andra saker som strular. Hmmm. Tålamodet och envisheten går upp och ner här.
Hälsningar