Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-03, 17:32   #748
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 346
Standard

Jag har studerat pdf:n och jag kan bara se ett fel! Bilderna på träskåpen är förväxlade, det kanske även gäller måtten!

Jag kan upprepa måtten bara för att:
Bild 5 - Litet träskåp
Endast skåp, höjden är Inklusive taket på 40mm:
Höjd x Längd x Djup: 1540 x 1230 x 480mm
Fundamentet: Höjd min 400 över mark, x 115 x 480mm

Bild 6 - Stort träskåp
Endast skåp, höjden är Inklusive taket på 40mm:
Höjd x Längd x Djup: 1540 x 2350 x 480mm
Fundamentet: Höjd min 400 över mark, x 115 x 480mm

Upptäckte en annan skillnad mellan träskåpen när jag studerade bilderna:
Träskåp fundament.jpg
I den röda rektangeln så kan man se en träram som inte finns hos det lilla.
Jag har mätt ovanför denna, så vill man ha med den detaljen också så blir det väl 8-10 cm extra höjd som hör till fundamentet.

När jag mätte skåpen så försökte jag hålla isär fundament och skåp för att kunna göra fundament delen lite högre om man vill justera i höjdled. Normalt är ju den största delen av fundamenten nedgrävda.
Uppskattningsvis så är ovansidan på skåptaken (A,B,C och trä) ca 1,80 - 2,00 meter över markhöjd och det som då fattas blir synligt fundament. Plåtskåpen på bilden blir lite för låga. Så ett normalvärde som sedan går att justera i surveyour för de som vill vore önskvärt!
Jag vill minnas att Johans huvuddvärgar går att justera uppåt och att stolpen följer med.

Jag har också forskat i mitt minne om rörfästena och är ganska säker på att plåtskåpen har ett rör per skåp, så tre för C-skåp.

Två andra önskemål som jag gärna ser om det inte blir för mycket arbete för konstruktören, är att A,B,C -skåpen finns både med och utan varningsskylt och att träskåpen finns både med och utan vev!

Men bra jobbat...

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat