Nu har jag provat - att installera Trainz 2010 på nytt och naturligtvis fungerar inte banan (Bensland) överflyttad från 2012. Är inte "bakåtkompatibelt". Själva originalrutten, skapad i 2010, finns tyvärr inte kvar.
Eftersom TS12 kraschar hela tiden så har jag fört över Bensland till TANE. Mystiken fortsätter hur TANE behandlar splines gjorda i tidigare Trainz.
Några bitar av räls har blivit roadsplines eller en blandning av dessa. Det är som att TANE på något vis blandar ihop objectsplines med tracksplines. Inte överallt, tack och lov. Jag antar att detta problem endast uppstår när man importerar banor skapade i tidigare versioner av Trainz. Inte när man bygger nya banor i Tane.
När det inte går att radera "spökspåren" så har jag antingen grävt ner eller i ett fall - lyckats få en spline utbytt till invisible! Det var kopplat mellan en bro och en stationsbangård, som var över 4 kilometer bort! Lyckligtvis så var det objektet känsligt för byte av textur, typ där spåret ändrar utseende exvis på broar, industriobject o liknande. Därför blev det invisible när jag lade till en "invisible road" till den.
Bildsviten nedan visar:
1.
Mystiska crossing syns i Minimappen. De blå linjerna är gator som blivit rälssplines, vitstreckade sådana.
2.
Typiskt rälsbyte??? Spåret blev plötslig en väg. Gick inte att radera. Tog bort rälsen före och efter. Höjde marken 2 meter, så också biltrafiken hamnade under marken. Lade ut spåret på nytt ovanpå vägen som nu trafikeras under marken.
3.
Omöjligt att radera var en vägstump i staden som dels hade en rälsspline i ena änden och en objectspline i den andra !!! Bilderna visar vardera ände.
Ja, ja. Det tycks finnas mer att gräva i. Men jag är envis som en åsna och fortsätter trots motgångarna.
Hälsningar