Republiken Bensland
Häromdagen sparade jag Bensland TS12 och hämtade in i TANE. Jag gjorde en sökning på missade dependencies och lät Download Station hämta hem sådant.
Öppnade banan och det blev knas på tunnlarna. Databasen använde tydligen tunnlar från gamla versioner av Bensland. Ovanpå det fanns den senaste som jag nu använder, så det blev tre tunnlar i en!
När jag raderade dessa så länkades tunnelspåret till en STW Platformsspline som använts vid en station längre bort! Gick att radera.
Spåren däremot, som TANE av sig självt tycker passar bättre, går inte att ta bort. Det förekommer bara på några ställen så det går att rädda genom att gräva ner ski-en. På bilden syns två spårbitar (upp till och ned till) som är "spökräler".
Jag beslöt att fortsätta i Trainz 12. Allt gick "som på räls" ända tills programmet kraschade när jag närmade mig en viss del av banan. Det kraschar om jag går dit via minimappen, söker ett objekt i området eller bara följer rälsen dit.
Har gett upp tolvan också. Raderar inte programmet - än, innan jag sparat UserDatamappen. Kanske inte raderar programmet alls... än.
Tänker nu gå tillbaka till 10-an där mitt kära Bensland var skapat från början. Gick ner i källaren och rotade efter programdisken. Hittade alla diskar från Trainz 2004 och upp till 2010 - men ingen 2012 ! Då hann minnet ikapp mig. Den skivan hade jag med mig i flytten till Fort McMurray. Så den försvann i branden när alla husen i området brann ner till grunden!
Skönt att jag i alla fall har 2010 kvar. Så nu ska jag kavla upp ärmarna och börja om på nytt..... Hoppas det går att flytta ner materialet från 12-an till 10-an... annars har jag väldigt mycket sparat på reserv-hårddiskar.
Hälsningar