Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-11, 20:11   #12
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej igen!
Jag velar fram och tillbaka över TANE. Jag har fortsatt jobba på republiken Bensland i Trainz 12 och efter ett tag fick jag för mig att göra ett nytt försök att ladda in banan i TANE.

På nytt uppstod ett spökspår, helt utan anledning. Det går inte att få något grepp på det. Försökt i såväl route som session-lagret. Det är ett spår som jag för övrigt inte använt någonstans.

De går inte att radera, flytta eller ens undersöka med "?"-tecknet. Vad jag kan göra är att radera rälsen före och efter spök-spåret och höja allt mark omkring, så att jag rälsen försvinner under markytan. Därpå lägger jag ut mitt nya spår ovanpå och reparerar banan. Se bild 1.

Tycker inte helt om grafiken. Kan inte finna hur jag kan ändra, om det ens går, för att få mer skärpa. Det blir lite mycket vitt i vissa objekt.
Se bild 2 på en station och bild 3 exempel på STW Plattformssplines och mätverktyg.
Videokortet i datorn är ett Nvidia Geforce GTX 870M så det borde vare sig hacka eller vara suddigt, vilket det gör.

Som jämförelse: samma station i Trainz 12 och Plattformssplines i Trainz 12 på sista bilderna.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Dolt spar.jpg (244.3 KB, 274 visningar)
Filtyp: jpg Vita objekt.jpg (267.8 KB, 269 visningar)
Filtyp: jpg STW plattformtexture.jpg (202.2 KB, 262 visningar)
Filtyp: jpg STW plattformsplines.jpg (198.2 KB, 256 visningar)
Filtyp: jpg Station.jpg (278.2 KB, 253 visningar)

Senast redigerad av benkegbg den 2017-04-11 klockan 20:22.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat