Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-04, 12:04   #11
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

TANE är ett bra spel som har sina fördelar och nackdelar, precis som allt annat här i livet. Jag har inte skickat det i soptunnan, men jag känner att allt arbete jag lagt ner på Bensland (i Trainz 10 och senare i 12) försvinner i TANE. Därför har jag återgått till att avsluta projektet i 12-an innan jag tar upp TANE igen. När den dagen kommer så ska jag starta om från början med ett helt nytt projekt.

Kanske TANE tills dess har utvecklats ytterligare och ger än mer möjligheter och framför allt, inspiration, för mig att börja om.

Nu - tillbaka till Bensland. Jag har ändrat på Build-numret i en del av LANs bergstunnlar och skärningar samt Mod Cat och det fungerar i tolvan. Bifogar ett par bilder från ett parti där banan går genom flera tunnlar och skärningar.

Det lilla irriterande viruset i nedre högerkanten är gammalt material (en fsi någonstans) som spökar. Kommer förhoppningsvis att försvinna när den gamla, vitstreckade, rälsen raderas och då också signalerna.

Kan inte ändra, byta, rälsen som är streckad trots ditt (korvtiger) goda tips. Jag hittar inte vilket spår jag använt tidigare....

För resten, en liten fråga. Kan jag någonstans finna - vilken marktextur ska jag använda på Bergskärningar och tunnlarna? Någon som vet?

Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg berg.jpg (222.6 KB, 306 visningar)
Filtyp: jpg Berg2.jpg (215.8 KB, 307 visningar)