Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-18, 12:25   #222
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 793
Standard

För signalerna har jag dels gått på linjeboken och dels denna sida: http://www.kejsergardens.se/graflinje.htm

Där finns de flesta dvärgsignaler med korrekt numrering, fast en del har jag hittat med lite detektivarbete (kollat bilder och filmer från Cst).

För lutningen har jag använt "smooth gradient"-verktyget, där du väljer en spårsträcka kring där lutningen ändras. Verktyget delar då upp sträckan i en massa mindre avsnitt med gradvis ändrad lutning.

I kurvor har jag börjat bygga med easements så att det inte ska bli några hack där spåret börjar luta, men det är rent ut sagt ett jä*la meck att få till det... Det värsta är att det är nästan omöjligt att få spåren att passa ihop med easements om man bygger från flera håll, eftersom snap-verktyget inte funkar. Kanske finns några knep för detta som jag inte känner till? Totte, du har väl också byggt kurvor med easements?

Plattformstaket tycker jag att jag känner igen. Tänkte du att det skulle passa på Cst? Hela Cst är egentligen högst provisorisk när det gäller allt utom spår, signaler och själva plattformarna. Det är Mazz som har fixat plattformarna, och tanken var (och är, hoppas jag!) att han bygger vidare och fixar både plattformstak och byggnader.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat