Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-16, 23:45   #1
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard Ett par problem efter senaste "hotfixen"!

Hej!
Jag har upptäckt ett par problem och tänkte höra mig för, innan jag rapporterar dessa buggar till N3V, om de ens ska rapporteras! Jag trodde först att dessa problem berodde på mina script men det kan jag med bestämdhet säga att det gör det inte!

Problem 1:
Jag kan inte ändra "Message Overlay", den är alltid framme.
Message overlay.jpg
Det spelar ingen roll om jag försöker skriva i scriptet att stänga av funktionen eller om jag testar menyn som syns på bilden, ingen händer.
Eftersom jag använder mig av möjligheten att skriva till skärmen när jag provkör (som syns i mina filmer) så trodde jag att det låg något fel i vad jag hade gjort. Men jag har provat att gömma funktionen i banor som jag inte har något med att göra, bl.a Niddeltalbahn och Kickstart County och ingen skillnad.

Problem 2:
Detta problem kan vara svårare att upptäcka eftersom det inte alltid syns/sker!
Även i detta fall trode jag att det berodde på mitt script, men bilden som syns här nedan är på STL:s signalsystem, men mitt beter sig likadant.
Inga namn på signaler.jpg
Som ni kan se så finns det inga namn på signalerna och det som gör det extra intressant är att det inte finns på mastrarna heller. Vilket tyder på att det inte beror på master/slave ideologin i alla fall, vilket skulle kunna vara en teori annars. Givetvis har jag spenderat flera timmar på felsökning (i onödan!), och kommit fram till att det verkar ha något att göra med uppritningen av texten på skyltarna. Dock så finns det inget som talar för att det sker vid ett specifikt tillfälle, plats, typ av signal osv. Det är nästan som om slumpen bestämmer och det spelar ingen roll om det är Surveyor eller Driver.
Eftersom mitt system inte är färdigt än så finns det bara STL:s system att kolla på. Och detta gäller även STL:s tavelsystem, som jag precis kollade! Jag har spanat lite på de andra banor jag har installerade men det är svårt att komma på något när inte deras signaler har namnskyltar. Om problemet har att göra med uppritningen av texten så borde problemet uppstå även vid andra fall på andra banor, det är ju inga konstigheter vi håller på med!

Så frågorna blir:
Är det fler än jag som har dessa problem?
Om så, år det både Pc och Mac?

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu  
Svara med citat