Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-26, 18:58   #8
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 346
Standard

Först så ska jag säga att eftersom jag använder mig av Mac så kan förfarandet vara annorlunda mot hur ni på pc-sidan gör!
Jag gjorde precis som det stod på hemsidan som jag länkade till, dock är det viktigt att man följer instruktionen i rutan som först kommer fram när man öppnar den sidan.
Jag gjorde följande i alla fall:
Kopierade original Trainz (build lägre än 79000) till en annan hårddisk, ersatte original Trainz med den nedladdade filen från MyTrainz (runt 7GB har jag för mig att den var), följde instruktionerna i den viktiga rutan och sedan dess har det funkat (förutom patch installer som används vid senare uppdateringar, som jag fick en ny av N3V direkt när jag rapporterade om problemet).
Skälet till att man måste installera en helt ny fil beror på (tror jag) att det inte finns något sätt att uppgradera Trainz inifrån programmet i den tidiga builden.

Detta förfarande innebär att jag har två versioner av Tane installerat, fast jag bara använder den senaste! Jag behövde inte skriva in några nya koder eller länka till något nytt bibliotek, som jag kommer ihåg! Brasklappen är Mac kontra PC förstås...

Lycka till!
mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat