Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-19, 00:24   #1922
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Tack for komplimangen Nils! Har ofta betraktat vyn från Frihamnsviadukten och Sjölundaviadukten här i Malmö, samt från Barnhusbron i Stockholm.

Det har drivit mig till att realisera detta, ljus i mörkret. Credit ska också ges till Jörgen, som har lärt mig så mycket, bl.a. hur man bygger lampan. Jörgen har jobbat med Gantryn, och fått till dom helt fantastiska texturarna, herunder ljuset på marken på natten.

Tycker Björn, Jörgen och jag har ett fantastisk samarbete, och vi har redan nu lyckats åstakomma saker ingen annan rutt i msts/or kan visa fram.

Sist men inte minst ska Björn också ha credit för det enorma arbetet med att lägga om spåren i centrala Stockholm. Den delen är den älsta delen av rutten. Precis som Jörgen har lyckats bygga Stockholms Waterfront på så imponerande vis att nattvyn bara kan beskrivas som.. romantisk.

Också ska Björn og Jörgen ha credit för den fantastiska naturen som byggs, och har byggts i rutten. Kan här nämna Avesta Krylbo som Jörgen med hårt arbete har förvandlat till en oas. Eller sträckan Hedemora - Säter - Borlänge där Björn på magisk vis har lyckats ta fram kännslan av naturen i Dalarna.

Vi är i en konstant process där vi lär oss, vi blir bättre, vi utvecklas. Visst har vi setbacks, men vi lär oss. Och i det tempoet vi lär oss, våger jag lugnt säga att Stockholmsrutten blir sveriges pärla i MSTS/OR.
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat