Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-30, 11:32   #6
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Ja, det är helt uppenbart att du missar något Nisse, jag har använt samma användarnamn och lösenord till allt som rör Auran/N3V/Trainz sen jag började med Trainz (TRS2006) för 8 (eller om det var 9) år sedan, och har aldrig haft några problem med registrering av nya versioner av spelet.

Men du ger så luddiga förklaringar på hur du strular till det, så JAG fattar ingenting, och kan därför inte ge dej någon bra ledtråd.

Jag har inte varit med om något liknande förrän nu trots att jag använt allt från 2004 till Tane SP1. För drygt 14 dagar sedan ominstallerade jag datorn. Lade in 2010- Samtidigt fick jag en varning om epostbluff av F-Secure. Screenshots finns. När jag gick vidare med registreringen uppgav SimulatorCentral att Nv3 bara godkänner en (1) installation. Jag lyckades registrera 2010 – väldigt omständigt, fick skriva in serienumret tre gångar!

2012 gick inte att registrera efter att patchningen genomförts. Kör vidare med oregistrerat 2012.

Tane 31,8 GB gick in bra. Men alla försök att registrera mig misslyckades, så ock försöken att uppdatera till SP1. När jag köpte datorn i slutet av juli installerade jag Tane, registrerade mig och uppdaterade till SP1 problemfritt. Någon gång mellan det datumet och 14 september gissar jag att N3v hyrde in MandrillApp för att kontrollera lösenorden. Mandrill App beskrivs av Korvtiger i tråden ”Varning Tane” (skriv in i Sök). Titta också på screenshotet ”Epostbluff” som ligger före Korvtigers inlägg.

Fundera sedan.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat