Nej du Bengan, jag blir inte klok på det här. Har försökt igen, men det enda jag lyckats med är det motsatta, att manövervagnen förhindrar själva motorvagnen från att röra sig:
1. Jag skapar en ny bana.
2. Jag drar ut två bitar spår
3. Jag placerar ut en Cox7 på det ena spåret och en Xoa7+Cox7 på det andra
4. Jag väljer Quickdrive
5. Jag väljer DCC-mode i menyn
6. Försöker köra enbart manövervagnen (som har blivit tilldelad en förare) Men reglaget hoppar tillbaka till 0 så fort jag försöker vrida på det för att jag inte har någon tillkopplad motorvagn -> släpvagnen går inte att flytta ur fläcken. Strömavtagaren går inte att fälla upp då manövervagnen saknar sådan.
7. Försöker nu flytta Xoa7+Cox7 tåget. Samma sak som på Cox7:an. Fäller sedan upp Strömavtagaren, DCC-kontrollen går nu att vrida runt utan att den hoppar tillbaka till 0, så långt helt korrekt. Men tåget kommer bara upp i 2km/h
8. Jag kopplar ifrån Cox7 från Xoa7:an och motorvagnen sticker iväg som en pil.
9. Den frånkopplade manövervagnen står där den står, går inte att rubba, ens efter att en lokförare tilldelats den.
Kan inte återskapa ditt problem Bengan men vi verkar ha ett annat, att manövervagnen bromsar fast motorvagnen när de är ihopkopplade. Misstänker någon konflikt mellan att Trainz tolkar manövervagnen som ett lok, men att vi ser den som en vagn. Måste kika närmare på detta.
Men Cab-mode fungerar utmärkt! Du får väl lära dig att köra tåg på riktigt, så du faktiskt kan utnyttja all scriptfunktionalitet som Svenolov implementerat!
Är det någon annan här som har testat och upplever samma problem som Bengan?