Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-22, 00:54   #9
jgloket
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Ljungby, Kronoberg, Sverige
Inlägg: 22
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Konstigt... Hittar du inte denna kuid på DLS så kan det tänkas att de inte finns till TANE ännu? (Jag använder ju fortf. Trainz 2010)

<kuid:42778:11155> (bifogar en kuid då det finns så himla många av allt som behövs för att få hans grejer komplett)



Kan bara hålla med om att skapandet av olika kontaktledningar är det stora nöjet med Trainz Däremot håller jag inte med om att det är avancerat, jag tycker faktiskt det svenska vi har nu är ett av de mer lättanvända. Enda nackdelen med det är att det är så gammalt och inte riktigt hängt med i utvecklingen... Så jag ser verkligen fram emot en uppdatering!

Men något som skulle underlätta vore ju om det gick att fästa spline-points i trackside-object, men detta går väl inte har jag för mig?

Jo men även om det är ganska lättarbetat så krånglar det till sig när man ska montera den smala svarta, nästan osynliga, tråden mot den platta bilden av en utliggare. Ska man sen växla av en kontaktledning mot en ny så är det svårt att hitta rätt typ av ledning i alla val man har. Och lite motsägelsefullt är det väl då när man inser att det ändå saknas en del delar som man skulle vilja ha. Till exempel sugtransformator på stolpe för 3,5 m från spår.

Tänk om trafo (både hjälpkraft och sugtrafo), lysande topplampa och andra påhängsprylar kunde finnas som alternativ i propertyrutan.

Lite kraftigare kontaktledning och som du skrev; snappa fast linan i utliggaren. Men det är klart svårt att åstadkomma när skillnaden är så liten mellan inner, center och ytterläge.

Väntar med spänning på uppdateringar även på denna del av det svenska Trainz-järnvägsnätet.
jgloket besöker inte forumet just nu   Svara med citat