Ämne: Köpa Trainz
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-02, 19:27   #11
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Nackdelen med Tane. Ja, det är väl att mycket utav det svenska materialet inte fungerar i Tane, men väldigt mycket går att fixa till via lite ändringar i configen.

Själv överger jag TS2010 och går över till Tane helt och hållet.

Däremot vet jag inte, om jag kommer att orka att uppdatera mitt material till Tane. Som jag just nu håller på med, att göra med vägmärkena. Kör nog bara färdigt med Förbudsmärkena och sedan Påbudsmärkena. Sen blir det nog bara uppdatering på sånt material som jag själv kommer att behöva i Tane. Har liksom ingen lust, att spendera timme efter timme för att uppdatera grejer till minst 3.5 som Tane just nu vill ha och där är Trainz-builden redan uppe i 4.3. Så när jag är färdig med mina uppdateringar till 3.5, så skulle det inte förvåna mig att minsta build är 4.0 eller något liknande och då har jag uppdaterat allt i onödan.

Så nu vill jag själv börja bygga och leka lite. Däremot så är det helt OK från min sida, om någon vill uppdatera mitt material klonat eller oklonat för att sedan lägga upp det för nedladdning.


.
Bengan har ju laddat upp mängder till DLS genom åren och jag förstår hans frustration över att DLS inte accepterar lägre TrainzBuild än 3.5, speciellt med tanke på majoriteten av objekt på DLS har lägre TrainzBuild än 3.3

Jag har laddat upp några enstaka objekt till DLS och tänker inte ladda upp fler.
Däremot är det viktigt att få igång en sida där vi kan ladda upp saker som vi fått att funka I TANE -OBEROENDE AV TRAINZBUILD !!!

Svenska objekt är intressanta för oss i Norden men knappast för folket i "Kuala Lumpur"
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat