Nu rullar det på
Jag har installerat om allt från grunden och därmed förlorat både dokument, spel men framför allt Trainz-arbeten. Precis som Nisse säger har han bidragit med mycket hjälp i att lösa detta. Men nu går det.
Kör Windows 10 och det är det inget problem med. En dator som jag med lätthet kan skapa långfilmer på så datorn är det inte heller något fel på.
Jag tog bort 2010, återinstallerade, uppdaterade och var väldig noga med vad jag lade in. Direkt blev det problem med databasen i CM. Jag tog bort alla filer i utforskaren och startade om CM. Då skapades en ny databas utan fel.
Nu har jag lyckats ladda ner nästan alla godsaker från forumet igen. Lagt in, kommittat, uppdaterat databasen och det fungerar.
Kör igång 2010 och skulle placera BJ O-loket på CAB-banan. Krasch igen. Testade att köra Trainz bakåtkompatibelt i Vista (Sp2)-läge och har inte haft en krasch sedan dess. Det är konstigt för Vista gillade jag aldrig men nu verkar det funka att köra som kompatibelt läge i Windows 10.
Så idag har jag rest den underbara rutten CAB-banan tur och retur både med vagnar till Mellerud och ensamt BJ O-lok tillbaka. Inte en enda krasch.
Har även byggt och krånglat till det för att se om det verkar stabilt. Allt fungerar.
Så STORT tack till Nisse.
Nu väntar jag med spänning på Nynäs-banan och framtida signalsystem, tavlor, lok och fiktivt gods som ska förflyttas.
Tack till alla på forumet vars inlägg jag sökt i för att hitta en lösning.
|