Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-16, 18:42   #71
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

En liten statusrapport på STL Signal Source. Jag har med Svenolovs tillåtelse försökt att se om det på ett väldigt enkelt sätt skulle gå att lösa scriptfelen som dyker upp i TANE, men tyvärr var det klurigt som jag befarade. Det går att få bort felen enkelt, men det leder dessvärre till att signalerna visar fel i vissa fall (särskilt i det äldre signaleringssystemet med semaforer/ljussignaler, de moderna ljussignalerna borde inte ha lika mycket problem, men jag har inte testat dem) Men så är det ju ingen mening med att ha det, så vi får hitta på något annat.

Alternativen nu är väl att fråga N3v lite snällt om de kan ta bort den begränsning i GameScript-språket som de lagt till mellan TS2012 och TANE, eller vänta på att Svenolov skall kolla på det och se om det går att lösa på något annat, inte lika enkelt sätt.

Fråga till Lan då: du har ju blivit någon sorts betatestare för nästa Service Pack, har du tillgång till dev-delen av TANEforumet? Annars får jag ställa frågan i den allmänna delen och hoppas att någon developer eller person med tillgång till dev-delen kan peta på utvecklarna för att vi ska få svar.