Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-02, 23:45   #90
bastuträsk
Medlem

Reg.datum: Oct 2015
Smile Hallå hallå ..... finns det nån där ?

Hoppar in i leken utan att veta egentligen vad som ska händer

Eftersom det är första gången jag befinner mig på detta forum, så vill jag bara liksom anmäla mig och tala om att nu finns en till simulator intresserad person och som är bosatt strax intill en av Ångermanälvens sjöar, 10 m invid Inlandsbanan.
För en som är uppvuxen i och kring SJ ( uppe på olika stationshus ) så är det inte dumt att få se ett och annat tåg bl.a. Y1 passera då och då.
Nu mer är jag pensionär men drömmer mig gärna tillbaka till 50 - 60 talet vad det gäller järnväg, livet och atmosfären kring det, så det blir väldigt naturligt för mig att återskapa den miljön i simulatorn. Frågan är bara vilken ?
Jag har sett mig runt lite i forumet och varit i kontakt med Mazz om några frågor med bra svar, men undrar med flera erfarenhetsmässigt vad som kan vara lämpligt att sats på.
Vad som i första hand gäller är att det skall var svenskt 50- och 60- tal ( lok typ da, ub rapid diesel T43 vagnar g, o, l m.fl. ) och i andra hand grafiken och datorhanteringen.
Som ni kanske nu kan ana, står jag inför en massa utmaningar med att starta upp mitt simulatorbyggande, men har varit inne och kollat på youtobe en hel del och tror väl att man sakta men säkert ska få fram något vettigt. Grejen är väl att först och främst få in " hela paketet " in i datorn.
Hör gärna av er.
Eftersom jag är en aning "yrkesskadad" så kan jag som kuriosa nämna att i bilden ovan framför ladugården står en EVB22 med glasisolatorer ..... och det är varken lok eller vagnar.

MVH Kenneth kenneth5219@outlook.com
bastuträsk besöker inte forumet just nu   Svara med citat