Har precis gjort standardmissen, som jag alltid brukar göra. När jag sätter igång med en ny version utav Trainz.
Det är, att jag har lyckats fixa till en massa kuidkrockar med gammalt material.
Hade tänkt uppdatera mitt matrial bit för bit. Så jag har slängt in ca: 100 kuider från TS2010 i Tane och börjat uppdaterat dom. Hade tänkt att strunta i kuid2

r och istället klonat det som jag har fört över, så att allt material till Tane skulle få helt nya friska kuider.
Så dom jag har klonat i Tane, dom kuidnr. är redan upptagna i mitt TS2010.
Så sånt material som ni har i TS2010 och vill behålla. Gör cdp-filer utav dom och installera dom i Tane. Innan ni börjar göra nya saker i Tane, som banor, material m.m.
Så slipper ni kuidkrockar, när ni sparar banor m.m. om ni senare har tänkt att plocka över grejer från TS2010.
Som tur är, så har jag bara hunnit fixa till ca: 10st utav dom 100 objekt, som jag har plockat över från TS2010. Så det är inte så många som jag måste göra om.
Så nu för jag över allt mitt material från TS2010 till Tane, innan jag sätter igång med uppdateringar.