Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger
Har kikat på STLVehicle.gs i STL Library och där ser allt korrekt ut, teoretiskt ska det fungera så det verkar vara en bugg i TANEs API, närmare bestämt i SetFXTextureReplacement i MeshObject.gs. Har sökt på deras forum, men inte hittat någon med samma problem, men hittade en person som verkar påstå att det fungerar i build 76401 (post #2):
http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?120621
Det är ingen som råkar sitta på en TANE med den builden som kan bekräfta att det fungerar i den versionen? Vilken build kör ni andra på?
Om inte annat så får vi väl lägga upp en fråga på N3V-forumet och se vad de säger.
|
Jag hade inte gjort någon uppdatering på Tane, det var anledningen till att det strulade för mig med screenshots.
Testet ovan, är gjort i Build 74885. Sen har jag gjort ny test i Build 78660 med samma resultat.
Tane fixade uppdatering automatiskt till mig och då såg jag bara dessa steg.
Från Build 74885 to 75971 to 76536 to 78660
Men jag bevakade inte hela uppdateringen, så jag vet inte om Build 76401 var med på ett hörn.