Tack, Lennart.
Nu är trådarna raka för mig i.a.f. och det problemet löst.
Över till en annan sak, som betyder en massa merjobb och fler varianter (har inte räcknat på, hur många olika varianter som i.s.f. behövs.
Det är övergång från olika trådar. I mitt exempel från 32 trådar, där trådarna sedan splitas upp åt olika håll. Från 32 trådar till 24 trådar åt ett håll och 8 trådar åt ett annat håll.
För det första, så tror jag. Att man då måste ha stolpe i ena änden och trådarna fritt hängande i andra änden. Så att man får försöka passa ihop dom fritt hängande trådarna med den i mitt exempel på 32 trådar. En stolpe med 24 fritt hängande trådar i ena änden. Sen en stolpe med 8 fritt hängande trådar.
Då är vi framme vid nästa proplem, om du har förstått vad jag menade med det första här uppe.
Då kommer varje stolpe med 8 fritt hängande trådar behövas göras i flara olika varianter.
För i mitt exempel på bilderna. Så hamnar trådarna med 8 högst upp på den med 32 trådar, samma sak med den som har 24 trådar.
Så den med 8 trådar bör ju då hamna längre ner, där 24 trådarna slutar.
Fan, vad invecklat det kan vara ibland, att förklara hur man menar. För nu känns det bara rörigt, det jag skrev. Jag slutar här och du får istället fråga vad jag menar bit för bit.