Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-22, 05:12   #86
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Fast detta ned optimering är inget som någonsin varit bra på PC-program om man jämför med gamla Amigan och Atari t ex. På PC har vi genom alla år 'optimerat' genom att uppgradera datorn med nya grafikkort, mer minne, bättre hårddiskar osv osv.
För 29,74 euro fick jag rutterna och loken. Mycket pengar för er som går i skolan, väntar på jobb eller kanske är pensionärer men för mig är det 3 pizzor med dricka.
Problemet är dock att den här simulatorn är slående svag. Den är inte byggd för multi-core. Faktum är att ju fler kärnor du har, desto mer märkbara blir bristerna. Ett kraftigt grafikkort räddar dig tyvärr inte heller, då jag har räknat lite på hur denna simulator nyttjar din dator. Nu pratar jag inte om ynka 40 FPS. Jag pratar om stabil simulering, i så många FPS som din skärm klarar i hertz. Nöjer man sig med 40 FPS och en duo panodil var tredje timma, då är det inga problem.
För att en simulator eller ett spel, ska vara attraktivt för en skapare, och en vanlig användare, krävs det stabilitet. Något som aldrig varit tågsimulatorers styrka.

Vi kan fortsätta skjuta in pengar till skaparnas plånböcker, men faktum är att man inte värdesätter användarnas önskemål. För 300 kronor får man ett par nya rutter, men hör och häpna, det är samma objekt och texturer som innan. Tråkigt, men sant. Man får dessutom ett par lok, och hör och häpna även här.. det är tyskt och det är engelskt, och har funnits i simulatorn tidigare innan man tog bort det ELLER så har det funnits som freeware längre.

Så vad gör Dovetail? Jo. En ny bakgrundsbild, en fräck introfilm, någon ny parameter här och där, Nygamla rutter (med tanke på objekten), och ett par lok med vagnar.
Och detta kallar man Extreme? Pfft, det är ett slag under bältet mot oss användare.

Ta Rockstar som ett exempel. GTA 4 var ett klockrent exempel på ett dåligt optimerat spel. Skillnaden här var att Rockstar tog användarnas synpunkter och gjorde om i princip allt från grunden för stabilitetens skull. Nu har man, utan att överdriva, ett av vår tids mest stabila spel när det kommer till modifiering. Men framförallt har det optimerats för att ge mer för mindre, för både skapare och vardagliga användare.

Jag tänker inte betala mer pengar till Dovetail för så få nyheter. Då behåller jag hellre mina gamla objekt och lok som jag fick i TS2015. För den bittra sanningen är att skillnaden är så liten. Det är uppenbart att det inte längre handlar om att tillfredsställa användarna.. det handlar numera enbart om att mjölka pengar.

Av den här anledningen har jag lovat mig själv att aldrig ta betalt för det jag skapar på min fritid. Det ska vara för njutningen, inte för pengarna, man skapar något. Passion, kallas det.

Det är illa nog att folk upplever missnöje över uppdateringen.. men än värre är det när folk säger att det inte finns någon märkbar skillnad. Ge mig då några goda anledningar till att betala ännu mer pengar. Inte? Tänkte det.

Senast redigerad av granders den 2015-09-22 klockan 05:26.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat