Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
Har lagt in Gångbrons 13 cdfiler i akt och mening att bygga broar. Här sitter jag nu med trappor och annat huller om buller – det är som ett puzzel. Jag har försökt att sortera, men det gick inte alls. Lan har ju, kan man se, lagt in ett system, men i det har jag gått vilse.
Jag har ett förslag: Gör fyra byggsatser plus mesh-cdp;n. Namnge dem enligt följande; Gångbro rak. Gångbro Plattform vänster, Gångbro Plattform höger, Gångbro Plattform vänster/höger. Lägger man i mesh-cdp:n i varje kartong så blir det fyra cdp-filer mot nuvarande 13.
Jag har ju, som framgår i tråden ovan, testat VR Steel Footbridge. Den väldigt enkel att bygga. Ett av problemen är att den strömförande kntaktledningen går kloss mot den översta mellanbitan. Bron borde därför förses med skyltan ”Livsfara att beträda”. Bärlinan får man hoppa över. Ändå är VR Steel den bästa varianten i Download Center.
Lan:s Gångbro är klassen bättre i allt. Kontaktledningen går där den skall gå. Bärlinan tar vägen igenom mellanbitens träkonstruktion – helt acceptabelt tycker jag.
Nisse
|
Nisse.
Att hitta ett bra system, är inte det allra lättaste för Lennart som passar oss alla.
Lättast för Lennart, är att han kör sitt eget system och att vi själva senare döper om hans prylar, så att det passar var och en.
Markera objektet, kör Edit / Edit in Explorer öppna sedan configen och bytt namn vid username, till vad du vill att objektet ska heta.
Eller så kan du göra det enkelt för dig och bara byta namn här på bild 3. Då får objektet ett nytt namn, utan att det ändras i configen.
Själv har jag t.ex. bytt namn på Stationshusen för Nynäsbanan från dom olika klasserna till namnet på en av stationerna (men tror att jag ska ändra igen, så att namnet blir kortare).