Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-16, 20:37   #32
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Bra att det löste sig!
Ja, det finns en hel del vagnar från den perioden faktiskt som jag har byggt i mitt teakvagns- respektive plåtvagnsprojekt, samt en del enstaka vagnar som Lan byggt. Sedan så beror det ju mycket på vilken epok du vill köra, Pa-loken användes ju från mitten 1910 talet då de byggdes ända fram till slutet på 1950-talet. Under de första 10-15 åren av Pa-lokens livstid så är det framförallt dessa som är intressanta:
Teakvagnar med gavelplattformar 1910t-1930t:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31377
Klassisk resgodsvagn F1 1910t- :
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31528
Plåtvagnar med gavelplattformar 1890t-1920t:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35599

Och en liten bild från tiden då det begav sig:
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAE06444
Vagnarna tror jag är: F2a (ångvärmevagn), brunmålad H3, CFo1, Ao2 md1902 och lite längre bak kan man skymta något som ser ut som en C2b/C2c.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat