Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-05, 11:45   #24
torpal
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard Pressbyrån

Ja, till skillnad mot somliga ägnar jag kvällar och nätter åt att sova ;-) så därför har inget mer gjorts.

Skämt åsido: Jag har ju ett embryo till den vanligaste standardmodellen i Pressbyråns sortiment. Men där är inte fönstren restituerade, som Micke321 så rätt påpekat. Han har erbjudit sig att fixa den detaljen. Men det fattas ett fönster (och en dörr) på baksidan samt en liten dörr med fönster för en telefonhytt som fanns på den vänstra sidan (framifrån sett).
Jag tänkte fixa det innan jag anser mig klar. Ja kanske stuprör och hängrännor behöver komma dit oxå.

Men eftersom jag ser att Ösmos kiosk har annat tak än min så borde jag nog bygga om den till den modellen också?

Om du, mot förmodan, skulle få extrem brist på "uppdrag" kanske du skulle kunna hjälpa mig att få till de mångvinklade stationshusen i Hallsta- och Surahammar (de är f ö lika). Jag har både underlag och nytagna bilder för fototexturer.

Jag har drabbats av akut lust att fortsätta bygget på min bana (Kolbäck-Ramnäs). Men ska in för en hjärtoperation på tisdag så vi får väl se hur orken blir sedan. Nisse och du inspirera mej till att prova på att bygga i Trainz. Får se hur det går. Kanske borde min bana finnas dfär istället?