Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-01, 10:39   #1
Rc1-1007
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
Standard Malmö-Kastrup (Kanske)

Tack vare vårt vida railworksnätverk, så finns det en enda lång linje som är möjlig om man bygger Malmö-Kastrup, Nämligen Malmö-Bremen Hbf, byggs järnväg därifrån till Dortmund och Dusseldorf så har man ett väldigt stort nät att rulla på med alla tågtyper. Men genom att bara leka med tanken så kan man ju dels köra volvotågen från Älmhult-Gent. Man kan då alltså komma till Paris om man leker med tanken

Dessa sträckor finns redan:

Northern Europe Kastrup-Roedby Havn
(Färga Roedby-Puttgarden)
Puttgarden-Luebeck
Luebeck-Hamburg/Bremen.
Det är alltså redan möjligt att köra hela DSB ICE TD turen till Hamburg.
Vill man ha andra vägen till Hamburg är det ju bara o bygga vidare på andra änden på Northern Europe från Århus H Till Hamburg. T.ex Kan man då köra med både ICE TD och IC3, och Godståg.

Dessa rutter ser jag gärna:

Malmö (Eller annan station typ Götet, Nässjö-Kastrup
Århus H-Hamburg Hbf
Bremen Hbf-Dortmund Hbf
Dortmund Hbf-Dusseldorf Hbf
Köln-Bruxelles
Bruxelles-Paris

Då blir det allt som allt

Malmö-Kastrup
Kastrup-Rödby (Puttgarden)
Kastrup-Århus
Århus-Hamburg
Puttgarden-Lubeck
Lubeck-Hamburg
Hamburg-Bremen
Bremen-Dortmund
Dortmund-Dusseldorf
Dusseldorf-Köln
Köln-Koblenz eller Bryssel
Bruxelles-Paris.

Detta är bara spektakulationer men om man siktar mot stjärnorna så kanske man når trädtopparna


Finns alla dessa blir det tekniskt sätt möjligt att åka sömlöst ända ner till Koblenz, Eller kanske om någon bygger vidare från Köln till Bruxelles-Midi. Jag menar TÄNK er: Malmö-Paris eller Koblenz med tåg vore nåt ;-)

Detta är bara spektakulationer men om man siktar mot stjärnorna så kanske man når trädtopparna
Rc1-1007 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat