Ämne: Familjen D
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-13, 09:36   #36
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det går att fixa i config genom att tilldela en texture till varje plog. Då får plogarna den textur man väljer i propertytutan. Skall göra det på Da STL och visa här, så kan du sen göra det på alla lok.
EDIT:

Korvtiger har gjort en manual hur man hanterar texture-replacement på STL-material. På sid 4 beskrivs den teknik jag använt för Da STL.(bifogas).

Tilläggen i Da config.txt är följande:


norrlandsplog_0
{
mesh "sj_da_body/norrlandsplog.im"
auto-create 0
att "a.groundzero"
att-parent "default"

effects
{
textures_dl
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

norrlandsplog_1
{
mesh "sj_da_body/norrlandsplog.im"
auto-create 0
att "a.groundzero_rev"
att-parent "default"

effects
{
textures_dr
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

plogar_0
{
mesh "sj_da_body/plog.im"
auto-create 0
att "a.groundzero"
att-parent "default"

effects
{
textures_dt
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

plogar_1
{
mesh "sj_da_body/plog.im"
auto-create 0
att "a.groundzero_rev"
att-parent "default"

effects
{
textures_e1
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

gallerplog_0
{
mesh "sj_da_body/gallerplog.im"
auto-create 0
att "a.groundzero"
att-parent "default"

effects
{
textures_ga
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

gallerplog_1
{
mesh "sj_da_body/gallerplog.im"
auto-create 0
att "a.groundzero_rev"
att-parent "default"

effects
{
textures_gb
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

a_brygga
{
mesh "sj_da_body/brygga.im"
anim "sj_da_body/brygga.kin"
auto-create 1
att "a.groundzero"
att-parent "default"

effects
{
textures_ba
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

b_brygga
{
mesh "sj_da_body/brygga.im"
anim "sj_da_body/brygga.kin"
auto-create 1
att "a.groundzero_rev"
att-parent "default"

effects
{
textures_bb
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}
.
.
.
.
.
a_torkare_0
{
mesh "sj_da_body/torkare.im"
anim "sj_da_body/torkare.kin"
auto-create 1
att "a.groundzero"
att-parent "default"
animation-loop-speed 0

effects
{
textures_e2
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}

b_torkare_0
{
mesh "sj_da_body/torkare.im"
anim "sj_da_body/torkare.kin"
auto-create 1
att "a.groundzero_rev"
att-parent "default"
animation-loop-speed 0

effects
{
textures_e3
{
kind "texture-replacement"
texture "body_da.texture"
}
}
}
Bifogade filer
Filtyp: pdf STL-texture%20replacement%20och%20d%F6rrscript%20guide.pdf (128.9 KB, 20 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat