Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-19, 12:14   #2
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Svarar på svenska eftersom du svarar på svenska, dock med engelska in-game funktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
- In the Quick Drive menu, I can select any train I want, but only 3 of 4, of the default routes that came with TS2015 and 1 of the freeware routes I have downloaded are available. Despite having read the menu i haven't found the answer.
Vilka rutter har du? Äldre DLC (äldre än 2013) har inte QD, och funktionen fanns inte för allmänheten förrän TS2014 kom ut. Alla ny DLCn ska ha Quick Drive. Jag har Quick Drive på Dalabanan, men utan AI-tåg.

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
- In the Career menu, I can select from the 4 default routes that came with TS2015. None of the freeware routes appear. .
Career Menu så kör du tåg med high scored - poäng - på hur bra du kör. Därefter hamnar du i topplistor på steam. Ska du köra scenarion utan poäng eller med freewares, då ska du på "Standard scenario". "Resten" finns där!

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
- As for the Standard and Free Roam mode, this is as close to a nightmare as I can get. Selecting a train alters the selected route, but if I select a route, the chosen train gets altered again. .
Standard är som Career, fast utan poäng och vem som helst kan skapa en standard scenario, medan bara utvecklarna och deras sammarbetspartners bara kan göra career scenarios.

Free roam innebär att du börjar vid en punkt där utvecklaren har i förväg placerat ut tåg som du får välja emellan. Sen får du köra fritt i hela rutten av de tåg som finns utplacerade.

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
The shear insanity in this makes no sense to me what-so-ever.
What ever happened to being able to chose a start point, a direction, a consist and drive? (As it was the case in MSTS/OR).
Det heter "Quick Drive".
1. Välj ett tågsätt
2. Välj en rutt
3. Välj start- och målpunkt
4. Välj tid på dygnet, årstid och väder.
Klart!

Förutsättningen är att det redan finns färdiga tågsätt och rutter med QD. De flessta DLCn brukar ha bägge färdiga, men du kan skapa både eget tågsätt och via byggeditorn skapa egen QD på en rutt. Det senare inneäbr att du måste vara insatt i ruttbygge. Det första är relativt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
Now i'd like to ask the rest of you wether you're fighting the same problems as I am?

I'd greatly appreciate any feedback and help you can give me
I'm also very interested in reading your personal opinion about the TS2015 interface and its developer tools.

Thank you in advance
TS2015 blev min allra första simulatorn. Jag bygger och jobbar på den sen vintern 2013 och stortrivs. Jag är minst lika förvirrad på Trainz 12 som du f.d. MSTS-användare är på TS2015, så jag förstår dig.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat