Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-16, 15:32   #1552
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Tack så mycket, vad glad jag blir

Ja det börjar ju bli dags för ett första släpp snart. Min tanke med rutten är att den ska passa all typ av körning. Dvs,

- den ska passa om man vill köra pendeltåg (X10 t.ex)
- den ska passa till Öresundståg (dvs man stannar inte på alla pendeltågsstationer men kör nästan samma sträckor)
- den ska också passa till det fina X2000 så man kan bränna på i 200km/h på vissa sträckor
- den ska passa till InterCity, både mellan städer i "söder" men också typ nattåg osv upp till Fjällen
- den ska passa till gods, finns en containerhamn och sedan diverse industrier/fraktterminaler på olika delar av banan
- slutligen ska den även passa till dieseltåg, både aktiva och nedlagda banor.

Så det är en relativt stor rutt. I dagsläget är hela fjällensträckan färdig (från Erikstad i "söder" till Ömål i norr (skidorten), sedan är även en pendeltågssträcka färdig från Veralund till Nordstans hamn. Ö-tågsdelen är delvis klar. Sen finns två grenar Stambana, den enda går förbi en flygplats (man kan köra Arlanda Express isch) och den andra vet jag inte riktigt vart den slutar.

Som sagt är det en väldigt mångsidig rutt som passar till mycket. Men min plan är att bygga klart en storstad till i slutet av den stambanedel jag är på nu, sedan ett första släpp typ. Ingen aning om hur lång tid det kan ta dock
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat