Jag är tämligen säker på att problemet ligger i SKRIPT filen och dess
TUNGA behandling av diverse operationer. Var själv lite osäker vad som
skulle hända när jag utvecklade nya features till ångloken.
Dock fungerar allt perfekt hos mig! Inga problem som andra tycks ha......
Läsvärd artikel:
http://dator8.info/10/2012/09/Hur-ma...kkort-RAM.html
Nytt i senaste skript var:
1. Ångpuffar jämte normal rökutveckling styrt via skript.
2. Hytten där man kan reglera sotare, cylinderutblås, och ejektorn med rökutveckling.
Detta finns inte hos någon annan.
Punkten 1 kommer jag kanske att ändra nån gång så att ljudet istället styr rökpuffandet.
Jfr mitt ångturbinlok.
Punkten 2 verkar vara minimalt intresse för. Varför vet jag inte?
Skriptfilen består av mer än 2300 rader och det är dödfött att anpassa detta så att
det fungera för alla. Se länken ovan. Hur skulle det gå till????
Dessutom måste jag i så fall kontakta Auran och få reda på hur de kombinerar grafik- resp
CPU minnen. Då blir det ett JOBB och för mig är detta en HOBBY, som man håller på med och
själv bestämmer vad göra och inte göra. När man tappar lusten så bara sluta. Enkelt.
Det bästa för er som det inte fungerar för är att ladda ned näst äldsta versionen av
resp. ånglok.
Vad ni tappar är endast punkterna 1 och 2 ovan och intresset för dessa är ju MINIMALT.
Nån gång kanske jag tar mig an punkten 1 och låter ljudet styra ångluffarna istället.
Mindre CPU/GPU krävande.
Jag skall emellertid jämföra de sista 2 versionerna av skript filerna men förmodar där är
100-tals skillnader.
Frågor:
1. Har ångturbinloket samma problem. Det genererar ju inga ångpuffar.
2. Flimrar det även när ångloket står still med ångan på?