Jag tycker att allt ser riktigt bra ut men har lite åsikter:
- Färgerna på gaspådraget/dynamisk broms i HUD:en är helt okej, men jag föredrar att man kan gasa 0-100 då pådraget i verkligheten är steglöst och att det inte bara har sex stycken lägen. Om du behåller det skulle jag helst se att dom heter V1, V2, V3, V4, V5 samt V6. Nu är det bara det första läget som heter V1 medans det andra heter bara 2 osv.
- G på bromsen bör kanske bytas ut mot B. (Broms, Brake)
- Kör man från motorvagnen och snurrar runt för att se hur det ser ut bakom förarstolen så ser man rätt genom loket, rätt ut i naturen.
- Det är en liten svart kant runt hyttfönstren som jag gissar skall vara solid. Nu ser man att det läcker genom hela svarta kanten och man ser naturen/kontaktledningar genom den hela svarta kanten.
- Jag skulle helst se att hyttfönstren är klara. Nu påminner dom om tex ICE 3 där det ser disigt ut genom fönstren. Det är som en blåaktig hinna på fönstren.
- Ljusen är kungliga, man kan välja mellan halvljus eller helljus. Jag ser dock inga animerade bakljus. Jag ser inga bakljus alls, dom lyser alltså inte.
- Varför slår man inte på ljusen med samma kommando som i alla andra lok, dvs H? Min röst går till att använda H som redan är standard.
- Oavsett gaspådrag drabbas man av Wheelslip De Luxe när man kommit upp i ca 140 Km/h. Under denna wheelslip accelererar loket brutalt snabbt upp till ca 185 Km/h. Jag lyckades gasa från 140 till 185 när pådraget stod på V1 på bara några sekunder. Man får även anmärkning i slutet att passagerarnas komfort inte var den bästa. (Eller om det berodde på bromsarna som tar väldigt hårt?)
- Jag tycker att hytten rycker för mycket under färd, dvs under normal färd när man inte har wheelslip. Man åker framåt och tillbaks väldigt ofta under färd trots att gaspådraget är detsamma och när man inte bromsar. Släpp tex gaspådraget från V1 till 0 när du ligger i ca 180 Km/h så rycker hytten till som om man hade kört på något. Gunga i sidled är ok, men gunga fram och tillbaks under färd är jobbigt.
- Jag gjorde en enkel aktivitet på London - Peterborough där jag körde från London till Peterborough och stannade vid två stationer. Jag tyckte att tidtabellen helt plötsligt vart väldigt generös. Vid varje station var man flera minuter tidig vilket sällan brukar vara fallet. När man skulle lämna en station vid tex 20:16:00 så brukar man i vanlig fall bli i vägsläppt nästan direkt på sekunden, men nu blev jag i vägsläppt ca en minut senare vid varje stopp. Jag hade gjort ett timetable scenario vilket jag alltid gör. Jag vet inte om det har att göra med att dörrarnas stängnings-bla-bla-script kanske inte är klart? Jag plockade upp passagerare från fyra stationer.
När det kommer till ljud så är mitt tips att kolla på ljudet till Class 395-motorvagnen som medföljer rutten London Faversham High Speed. Mycket bra ljud tycker jag!
I övrigt ser allting jättebra ut!