Lägesrapport!!
Hytt. Inte superolikt det jag visat innan, men nu sitter samtliga instrumetnålar på plats och fungerar.
Det är lite svårt att se dragkrafts och spänningsnålarna och kommer sannolikt göra dem en gnutta större.
Fler knappar och rattar är klara. Notera ex att hyttbelysningen är påslagen

(Insåg precis att jag glömt tutan...)
Vindrutetorkare är animerade och funkar fint, men lite kinkiga att få igång rätt tillsammans med vädereffekterna.
Mycket skriptande, uppemåt 500 rader för hela tåget. Det är riktigt skönt att ha kommit underfund med kodmaskineriet.
Detsamma gäller animationerna. Detta bidrar naturligtvis till en kraftigt minskad konsumtion av kaffe och Ibuprofen
Körkontrollern fungerar utmärk med mjuka steg med delay både upp och ner. Dynamisk broms fullt implementerad och slås på som förväntat när kontrollern dras bakåt.
Ryckningar är så gott som obefintligt. Tågbromsen är felkalibrerad i nuläget men funkar annars som förväntat. Allt är skriptat.
Samtliga kontroller är färgkodade i sina steg i HUD:en vilket gör att man enkelt kan köra med den "lilla" HUD:en utan att "gissa" vart spakarna befinner sig.
Ex, "Throttle"-elementet visar bokstaven D och lägen när den dras bakåt.
Detta tycker jag RW är generellt dålig på, ty stora HUD:en tar upp för stor ytan av skärmen och då ser man sällan instrumenten.
Bilden nedan blev något stökig, men "it makes lots of sense" när man kör
Exteriört är tåget på god väg att färdigställas med modern målning såsom på ett par smådetaljer på manövervagnen och motorvagnen. Även litterat skall dit på samtliga vagnar.
Jobbar på en metod att ange vagnnummer och stolsnummer utan att exportera separata modeller.
Kommer sannolikt att skippa destinationen på infotavlorna på dörrarna och bara ange "Vagn X".
Lagom smutsigt. Försökt göra det så "likartat skitigt" andra lok i RW

Lät mig inspireras på Lund C av diverse X2 tåg som rullade förbi.
Specular maps har implementerats överallt som tydligt ses i de nedre bilderna.
Likt ett riktigt X2 ändras...ja, färgen om man nu kan kalla det för det...med vinkel mot solen.
Märkt att X2or kan vara väldigt mörka och väldigt ljusa bara man ser det från olika vinklar.
RW är RW, och det är svårt att få till det med nuvarande grafikmotor.
Jag vet inte, det känns som när jag hittade ett okej blänk i plåten har tåget fått en känsla av tyngd och dimension, ni vet...
Kommer jobba lite mer på boggierna som är omålade.
De digitala siffrorna i hytten under hastighetsmätaren och på ATC'n vet jag hur jag skall göra...men det är extremt mycket jobb verkar det som.
Måste undersöka detta mer för den metod jag provade innan var inte hållbar i längden.
Här kan tilläggas att det är grymt störigt att man inte kan stänga av/på noder i hytt/passengerview (jag hoppas att jag har fel, men UKTS sade samma sak).
För att få det att fungera måste man ta en fruktansvärt lång omväg via engine blueprintet.
Om det var 1 sådan totalt, inga bekymmer. Men eftersom båda hytternas 3st digitala "sifferområden" måste göras separat, blir det 6st totlalt.
Det är groteskt mycket jobb. Måste finna en annan lösning.
Tåglutning. Här är det bara en sak som ställer till det, och det är att jag inte lyckas uppdatera
"lutningsanimationen" via skript. Själva lutningsmaskineriet fungerar annars...men behöver mycket finlir.
Har massvis med exempelkod och ruvar vidare på det.
Och sen vart det ju det här med ljud...
Jag har ljud men inte helt listat ut än hur det fungerar, men det kommer!
Kommer vara fantastiskt att höra loket vråla till när man lämnar station
Kul att det går framåt! Trodde aldrig jag skulle komma såhär långt.
Jösses...