Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-31, 23:05   #44
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Jag kommer rösta på sossarna. Jag känner inte att jag är Borgerlig då jag hade kunnat tänka mig att betala mer skatt.(går ju inte direkt stick i stäv med konstant skattesänkning )
Men jag tror på medelsvensson på att alla skall ha ett jobb och rätt till drägligt levende. Rätt till sjukvård utan att dö i väntrummet av hög ålder. Fungerande infrastruktur och skola. Något som kan kallas försvar för det finns inte idag...
Tyvärr tror jag inte en blå regering kan fixa det för Sverige. De har suttit i åtta år nu och i mitt synfält har inget förändrats till det bättre. Det enda jag hör är lägre skatt är bra.. sälja ut alla statliga och kommunala bolag är bra...Men sedan då? När allt är sålt och skatten är sänkt och staten behöver mer pengar vart hittar man dem då?
På kommunal nivå i Göteborg där jag ändå jobbar och rör mig undrar jag om politikerna sniffat limm tuggat svamp eller liknande för där har de helt tappat verklighetsuppfattningen...De behöver seriöst hjälp alla partierna från vänster till höger!
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat