Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-29, 01:25   #40
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Coolt!

Då kan man sätta ett ansikte på dig!

Okej har följt denna tråden lite grann och jag har förstått att det finns en hel del negativa mot SvP och SD. Nu är jag inte för dessa partier personligen och särskilt inte SvP som är ett nazistiskt parti. Men där är ändå några frågetecken hos mig när det gäller hatet mot SD.

Okej först och främst, jag har uppfattat det som att SD vill minska invandringen rätt kraftigt (90%?). De vill stoppa anhöriginvandring och invandring där man säger att man är flykting fast man inte är det. De vill väl även hjälpa de flyktingar som är här att integreras bättre i det svenska samhället och minska segregationen. Har jag fel? Som sagt jag är inte alls säker så rätta mig om jag har fel. Kan någon även förklara för mig vad som ändes rasistisk av detta? Eller är det så att det är för att det finns ganska många nassar (nazister) i partiet som gör att folk anser partiet rasistiskt? Jag har heller inte hört att de vill kasta ut invandrare, utan bara minska den. Medan det är SvP som vill massutvisa och förbjuda helt.

Jag kan ju ha helt fel om detta då jag inte är jätte insatt i detta parti. Men detta eviga tjat om att det finns nazister i partiet, är inte det i de flesta partier. Nazister eller kommunister (kommunismen i sig tycker jag är bra, dock bara det att den inte har fungerat någonstans i världen särskilt bra)

Lite kuriosa. Är det inte så att på uppdrag granskning så uppdagades det att det typ bara var 5% av det politiska våldet som var nazister som var de ansvariga medan den större delen var vänsterextremister?

Men Mr.Jimmie har ju i alla fall rätt i att om man tar in fler folk så kommer det bli fler människor i Sverige. Har inte alla dessa jobb så blir det fler arbetslösa. Simpel matte. Har man 10 arbetslösa och det kommer två nya har vi 12 arbetslösa.

Jag vet inte om att minska invandringen är lösningen på våra problem, men man kan ju börja dra ned på våra "kära" politikers löner så skulle vi spara några miljoner antar jag. De får rätt hög lön för att bara sitta och tjaba. Något jag tycker gå klass sköter bra i vårt klassrum, men vi får ingen lön.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat