Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-12, 16:43   #34
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Äsch, äsch, detaljer, detaljer... !

Inte direkt det mest lysande exemplet på ett socialdemokratiskt beslut, men men. Idag är då allt (bortsett från de där enfrågepartierna) bara en enda homogen blå-lila gröt så man kan nästan lika gärna kasta pil på röstkortet och fattat sitt beslut på det viset...
Fast då har du antingen inte bemödat dig med att kolla på vad de olika partierna tycker. Det har alltid varit - och är fortfarande - en stor skillnad mellan den högra sidan av skalan och den vänstra. Det har alltid varit - och är fortfarande - en stor skillnad mellan exempelvis Socialdemokraterna och Moderaterna.
De bygger nämligen på två helt olika ideologier. Socialdemokraterna vill ha ett mer sammanhållet samhälle och moderaterna vill ha ett mer individualiserat samhälle, där ansvaret på att få en dräglig tillvaro till större del ligger på individen.

En del tycker att det är skitbra att varje människa får skylla sig själv om man blir fattig, andra tycker det inte. En del tycker att det är skitbra att fattiga människor blir ännu fattigare på bekostnad av de rikas ökade förmögenheter. Andra tycker det inte.
Jag tycker till exempel att det är jävligt illa att studieresultaten sjunker i fattigare områden men stiger i de rikare områdena. Och jag tycker det är ännu sämre att apotek, skolor och sjukvården försämras rejält på landsbygden.

Jag är övertygad om att det finns väldigt stora skillnader mellan blocken - och alltid kommer att göra det. Ett samhälle där alla ser till sig själv eller ett samhälle där samhället tar hand om de som behöver det, det är vad detta val handlar om.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat