Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-11, 10:53   #1
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlleDahlle Visa inlägg
Tycker det är väldigt roligt. Blir lite Maya vid sidan om programmeringen. Programmerar just nu i c# samt c++. Även XNA (c#) och ska ge mig in på DirectX till sommaren om allt går som jag vill. Jobbar just nu på ett litet 2D spel, Kanske postar en tråd när det är klart ;D

Snabb fråga bara. Hur många polygoner klarar railworks tror ni?
Jag har själv suttit i funderingarna kring vad Railworks klarar av, och har hört mig för lite bland payware producenter och har fått svaret att när dom har laborerat så klarar Railworks av 100k polygoner, precis som Mazz säger.
En god idé är att bygga efter den standarden men att alltid sikta på att hålla polygonantalet nere genom lågt antal subdevisions på rör och liknande.
Många detaljer kan man normal och bumpmapa dit på en kopia av modellen med lägre detaljnivå, så får man en snygg modell med lägre polygonantal.
Maya är ett väldigt bra verktyg för just detta, det är lätt att hålla koll på polygonantalet samtidigt som det är lätt att baka maps i.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat