Ämne: Gs m25...
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-06, 21:18   #68
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 825
Standard

Snyggt!! Men hur är det med inredningen? Är det inte 2+2 hela vägen, eller är det 2+1 genom halva vagnen? Var inte längesen jag åkte M25 hos Ringlinen, men kan inte minnas det just nu... (Vet dock att det är 2+2 i dem som gick på Angeredsbanan, för en sån har jag sovit i, och sett på denna bild: http://www.ringlinien.org/vagnhallen...vagn.asp?id=43)

Och hur är dörrarna, har svårt att se på dina bilder, men ser att bakdörren är knuffdörr, men även mittdörrarna var väl det, och dem öppnades utåt (ser ut som inåt på dina bilder, men ser tyvärr inte ordentligt - så ska inte säga något säkert!). Men jag ska försöka att inte påpeka så mycket... Dock ser inredningen väldigt bra och verklighetstrogen ut! Men boggin sticker upp lite mitt på golvet, men det är inget att bry sig om.

Hur ser vagnen förresten ut om panton inte finns med? (Angeredsbanan, som jag försöker bygga, hade ju enbenta pantografer, och jag tänkte byta ut din mot någon annan isf, och skulle vara bra att se hur mycket av "tillbehören" som försvinner/inte försvinner om man byter pantograf)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat