Ämne: Gs m25...
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-04, 09:14   #5
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Namnen är ju efter olika mer eller mindre kända personer men m28 och m29 hade inte de namnen från början de kom till successivt under framför allt 90-talet med stadstrafiken färgen i början hade de numret fram mitten som alla gs vagnar haft... Den svarta ruta jag menar fanns fram och till vänster om framdörrarna ... Och innehöll "tåg nummer" vet ej hur det fungerade men har för mig att det var ett krav från järnvägsstyrelsen för att få köra tre vagnståg. Rutorna fram är borta idag men det finns vissa m28 som har kvar dem på sidan dock används de ej längre då trevagns tåg ej körs längre.... --> https://www.sparvagssallskapet.se/va...3103f7ad7173d9 Här kan ni se den fram på en m29.
Dock tror jag det är mer jobb än vad det är värt för Lennart med en sån liten detalj. är mer än lycklig för hur vagnarna ser ut och det jobb han lagt ner på den mest ikoniska av vagnar som rullat i denna världsmetropol och paradis på jorden Göteborg och ska definitivt se om jag kan måla några Oslo trikker med när den är släppt
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat