Citat:
Ursprungligen postat av lan
Jovisst kan jag göra ett antal strömavtagare med olika höjder men jag tänker inte gå in i vagnarna mer och ändra, så det får ni sköta själva.
Din bild är lite missvisande tror jag, de befintliga avtagarna har bygeln på 5,00 m höjd!
Ni kan ju ta ett glas glögg och slå era kloka tomtegubbehuvuden ihop och enas om t.ex. TRE olika höjder ! Så kan ni meddela mig när ni fattat beslut!!!
|
Nyfiken på vilka spår du använder.
Har provat dels på dina hamnspår som ligger lite högre än andra spår. Dom har jag lagt ut på ett helt nytt plant bord och sänkt spåren till -0.25. Då ligger strömavtagaren strax ovanför 5 meter.
Har även provat två andra spår som är gjorda som spårvagnsspår. Dessa spår har legat och svävat ungefär 0.25 ovanför det plana underlaget, när det har legat utlagt på 0.0. Så dessa har jag också sänkt ner med -0.25 så att dom har legat slickade mot rutnätet. Sänker jag en liten bit till, så försvinner spåren ner under rutnätet så att dom inte blir synliga. Här hamnar strömavtagaren ganska precis på 5 meter, när jag har sänkt ner spåret med -0.25.
Om jag inte sänker spåret, så ligger strömavtagaren runt 5,2 - 5,25 för mig eller så är Emges Metric missvisande.