... börjar ta form.
För största möjliga flexibilitet består paketet av 4 olika delar.
1. Administarations- och Verkstadsdelen som hos Majornas satt i mitten.
2. En Vagnhall-mittdel med sidor med öppningar.
3. En Vagnhall-sidodel med heltäckande yttervägg med stödpelare.
4. En Vagnhall-fristående som man kan använda separat om man vill.
Alla tre vagnhallarna har fem spår och dörrar som öppnas och stängs när spårvagn passerar. P.g.a. spårvagnarnas längd bör ca. 25 m rakspår finnas framför hallportarna (beror på triggerfunktionen). Men sen kan man svänga av kraftigt (detta stämmer bra med hur Majorna såg ut i verkligheten).
Vill passa på att länka till "Projekt Runeberg" med underbara bilder från GS under 1900-talets början (bl.a. några på Majornas vagnhall):
http://runeberg.org/gsp1929/
Min egen bild visar några av mina spårvagnar utanför en krympt version av Majornas Vagnhall (de två sidohallarna fattas). Tyvärr ruskigt välputsade fönster p.g.a. Trainz underlåtenhet att fixa transparenshanteringen.
Antingen klara fönster och synliga vagnar bakom eller "riktiga fönster" och osynliga vagnar bakom - "Skit-Trainz!!!"