Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-25, 18:54   #18
jorgen3
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Hej Pursche
Mitt brev studsade tillbaka så det kom nog aldrig till dig.
Men länken här under kan du använda
Där ligger de 5 tågen.

Koltåg lastat och olastat 50 kolvagnar två lok (det lastade rullar inte i 8 promilles backen men det gör det olastade "för mig")
Enda skillnaden mellan tågen är att jag har lastat kolvagnarna i scenario editorn genom att markera vagnen och i höger fält markerar vagnen så den har blivit lastad.

Containertåg lastat och olastat 40 vagnar och två lok (samma rullnings egenskaper som för koltåget men mindre extremt tror jag)
samma här det är samma tåg men jag har lastat vagnarna i scenario editorn

Samt ett vanligt tåg från shelby (det rullade lättast)

Alla som vill kan hämta denna fil (Men det krävs Marias pass på datorn)
Man får använda Utilities.exe (som ligger i railworks katalogen
(C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\railworks)
Sedan package manager tryck install leta upp filen som du laddat upp och installera.
Starta railworks gå direkt till drive och free room och marias pass där ligger de 5 aktiviteterna som jag skickat med

Skriv här vad ni får för resultat. Titta i de föregående inläggen för mer info

Länk fil

Filen ligger hos Google drive, men det borde gå bra att hämta den.
Annars skriv mail adress till mig så skickar jag den vanligt.

PS För mig har de senaste testerna stämt dvs det lastade koltåget rullar inte i 8 promille (men gör det i 10 promilles backe)
Men det olastade koltåget rullar på som bara den från 0 mph till 53 mph slutet på den långa backen DS

Ny info 20:00
Gjorde ett test med 3 fasta lastade vagnar och 5 graincars (man ha dem lastade som olastade).
I testet var de sista 5 graincars lastade
Jag körde i 8 promilles backen (först ren ren start av railworks före testet, verkar som man får de konstigaste resultaten då)
Då bromsade tåget av sig själv (dvs rullade dåligt) då kopplade jag av de 5 graincars och behöll de 3 fasta vagnarna. Tåget började då att accelera.

Så mycket tyder ju på att det har med de vagnar som man kan lasta, då uppstår problemet dvs att de rullar tungt i nerförsbackar....

Senast redigerad av jorgen3 den 2013-11-25 klockan 20:21.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat